Itsetuntemus ja dialogi
Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit:
Itsetuntemus 3 op
Dialogi 3 op
- Opettajaopiskelija tuntee viestinnän ja vuorovaikutuksen teorioita.
- Hän valitsee oppimisen edistämisen kannalta tarkoituksenmukaiset kirjallisen ja suullisen viestinnän sekä vuorovaikutuksen menetelmät.
- Hän käyttää dialogisuutta sekä verkko- että lähiopetuksessa oppimista syventävällä tavalla.
- Hän edistää toiminnallaan yhteisöllisyyttä ja hyvinvointia.
Teeman oppimisprosessi (DIANA-malli) ja aikataulut:

Itseopiskeluvaiheen tehtävä, palautettu 12.8.2018:
https://drive.google.com/file/d/1ZmZFgAx1H6Px7VezdMGHbR48hs74nfIW/view?usp=sharing
Dialogisuus verkko-opettamisessa, opetustuokiomateriaali:
https://drive.google.com/file/d/1f1n6CQkaUlxOjExCDVWWHsGrinZ415FW/view?usp=sharing
Kirje opettajalle:
https://drive.google.com/file/d/1rFun258f1NlTlvKsl1ppL_E_umgCezUC/view?usp=sharing
Itsereflektio
Itsetuntemustehtävän sekä lähdemateriaalien ansioista opin näkemään itseäni peiliin tiedostaen omat vahvuuteni, asenteeni sekä kehittymistarpeeni. Kirjoitelman luonti oli valaiseva kokemus, miettiä ja tarkastella subjektiivisesti, millainen minä olen ja miten minä toimin.
Dialogiosuudessa päätimme tutustua opintopiirissämme verkko-opetuksen tuomiin haasteisiin dialogisuuden toteutumisessa sekä kehittämisessä. Tähän osioon saimme autenttisen verkko-opettajan haastattelun. Tämän haastattelun sekä lähdemateriaaleihin pohjautuvan teoriaosuuden pohjalta koostimme opintopiirissä 45 min kestävän dialogisen ja digipainotteisen opetustuokion aiheesta: Dialogisuus verkko-opettamisessa. Pyrimme luomaan opetustuokion oppimistavoitteita vastaavaksi.
Itsetuntemus 3 op
- Opettajaopiskelija tiedostaa omat arvonsa, asenteensa ja ennakkokäsityksensä.
- Hän arvioi realistisesti persoonallista toimintatapaansa ja toimintamahdollisuuksiaan opettajana. Dialogi 3 op
- Opettajaopiskelija tuntee viestinnän ja vuorovaikutuksen teorioita.
- Hän valitsee oppimisen edistämisen kannalta tarkoituksenmukaiset kirjallisen ja suullisen viestinnän sekä vuorovaikutuksen menetelmät.
- Hän käyttää dialogisuutta sekä verkko- että lähiopetuksessa oppimista syventävällä tavalla.
- Hän edistää toiminnallaan yhteisöllisyyttä ja hyvinvointia.
Teeman oppimisprosessi (DIANA-malli) ja aikataulut:

Itseopiskeluvaiheen tehtävä, palautettu 12.8.2018:
https://drive.google.com/file/d/1ZmZFgAx1H6Px7VezdMGHbR48hs74nfIW/view?usp=sharing
Dialogisuus verkko-opettamisessa, opetustuokiomateriaali:
https://drive.google.com/file/d/1f1n6CQkaUlxOjExCDVWWHsGrinZ415FW/view?usp=sharing
Kirje opettajalle:
https://drive.google.com/file/d/1rFun258f1NlTlvKsl1ppL_E_umgCezUC/view?usp=sharing
Itsereflektio
Itsetuntemustehtävän sekä lähdemateriaalien ansioista opin näkemään itseäni peiliin tiedostaen omat vahvuuteni, asenteeni sekä kehittymistarpeeni. Kirjoitelman luonti oli valaiseva kokemus, miettiä ja tarkastella subjektiivisesti, millainen minä olen ja miten minä toimin.
Dialogiosuudessa päätimme tutustua opintopiirissämme verkko-opetuksen tuomiin haasteisiin dialogisuuden toteutumisessa sekä kehittämisessä. Tähän osioon saimme autenttisen verkko-opettajan haastattelun. Tämän haastattelun sekä lähdemateriaaleihin pohjautuvan teoriaosuuden pohjalta koostimme opintopiirissä 45 min kestävän dialogisen ja digipainotteisen opetustuokion aiheesta: Dialogisuus verkko-opettamisessa. Pyrimme luomaan opetustuokion oppimistavoitteita vastaavaksi.
Kommentit
Lähetä kommentti