Tuotekehitys ja innovointi, TKI

Opettajaopiskelija kehittää pedagogista asiantuntijuuttaan.

- Hän osallistuu oman alansa ammatillisen koulutuksen tutkimus-, kehittämis- tai innovaatiotoimintaan tai työelämän ja koulutuksen yhteistyötä kehittävään projektiin.
- Hän hankkii ja tuottaa pedagogista tietoa kriittisesti.
- Hän dokumentoi ja tuottaa pedagogista tietoa kriittisesti.
- Hän dokumentoi TKI-toimintaansa ja esittelee sen tulokset viestinnällisesti toimivalla tavalla.

TKI-työn aihe: Essentialistinen ihmiskäsitys
Ohjaava opettaja: Marja-Liisa Samppala, HAMK

Työn tavoite:
Tuottaa n. 8 sivuinen artikkeli essentialistisesta ihmiskäsityksestä. Artikkeli julkaistaan keväällä 2019 HAMK Unlimited sarjassa. Artikkeli työstetään parityöskentelynä. Työparina toimii Mika Oinonen.

Artikkelin rakenne:
- ihmiskäsityksen tausta ja lähtökohta
- keskeiset piirteet
- keskeiset tutkimukset
- heijastus kasvatusajatteluun ja -toimintaan
- koulutusnäkokulmat


Essentialistinen ihmiskäsitys-artikkeli on kirjoitettu opetuksen ja koulutuksen näkövinkkelistä, jotta artikkelia voidaan jatkossa hyödyntää tulevissa opettajakoulutustoteutuksissa.

TKI-raporttiin on koostettu työskentelyn vaiheet.

Osaamismerkit TKI-työskentelystä:





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Opetusharjoittelu 28.-30.11.2018

Oppimisympäristöt