Tuotekehitys ja innovointi, TKI
Opettajaopiskelija kehittää pedagogista asiantuntijuuttaan.
- Hän osallistuu oman alansa ammatillisen koulutuksen tutkimus-, kehittämis- tai innovaatiotoimintaan tai työelämän ja koulutuksen yhteistyötä kehittävään projektiin.
- Hän hankkii ja tuottaa pedagogista tietoa kriittisesti.
- Hän dokumentoi ja tuottaa pedagogista tietoa kriittisesti.
- Hän osallistuu oman alansa ammatillisen koulutuksen tutkimus-, kehittämis- tai innovaatiotoimintaan tai työelämän ja koulutuksen yhteistyötä kehittävään projektiin.
- Hän hankkii ja tuottaa pedagogista tietoa kriittisesti.
- Hän dokumentoi ja tuottaa pedagogista tietoa kriittisesti.
- Hän dokumentoi TKI-toimintaansa ja esittelee sen tulokset viestinnällisesti toimivalla tavalla.
TKI-työn aihe: Essentialistinen ihmiskäsitys
Ohjaava opettaja: Marja-Liisa Samppala, HAMK
Työn tavoite:
Tuottaa n. 8 sivuinen artikkeli essentialistisesta ihmiskäsityksestä. Artikkeli julkaistaan keväällä 2019 HAMK Unlimited sarjassa. Artikkeli työstetään parityöskentelynä. Työparina toimii Mika Oinonen.
Artikkelin rakenne:
- ihmiskäsityksen tausta ja lähtökohta
- keskeiset piirteet
- keskeiset tutkimukset
- heijastus kasvatusajatteluun ja -toimintaan
- koulutusnäkokulmat
Essentialistinen ihmiskäsitys-artikkeli on kirjoitettu opetuksen ja koulutuksen näkövinkkelistä, jotta artikkelia voidaan jatkossa hyödyntää tulevissa opettajakoulutustoteutuksissa.
TKI-raporttiin on koostettu työskentelyn vaiheet.
Osaamismerkit TKI-työskentelystä:
Essentialistinen ihmiskäsitys-artikkeli on kirjoitettu opetuksen ja koulutuksen näkövinkkelistä, jotta artikkelia voidaan jatkossa hyödyntää tulevissa opettajakoulutustoteutuksissa.
TKI-raporttiin on koostettu työskentelyn vaiheet.
Osaamismerkit TKI-työskentelystä:
Kommentit
Lähetä kommentti